måndag 14 februari 2011

Dressyrträning - Future Riders

Vi "dressyrare" i Future Riders var på dressyrträning för Kerstin Brusewitz i lördags. Jag måste erkänna att jag var väldigt förvånad över hur duktig Cordiere var! Han brukar vara totalt okoncentrerad och på helspänn när vi är på bortaplan, men till min stora förvåning gick han superbra! Lite spänd var han väl, men det var betydligt mindre än jag räknat med. Duktig häst! Så nu är vi heltaggade inför tävlingen i Osby nästa helg. Eller, jag är det i alla fall.

Vi har redan hunnit träna för Kerstin två gånger innan i höstas. Då var jag inte "inriden" på Cordiere någonting alls knappt. Så träningarna gick ju som de gick, bättre och bättre, men långt ifrån bra. Igår tyckte Kerstin i alla fall att han blivit väldigt mycket duktigare! Han arbetar MED mig istället för EMOT, han börjar bära sig själv istället för att antingen hänga i handen på mig eller springa med näsan uppe i värdet. Galoppen var största skillnaden tyckte hon; "Han galopperar faktiskt nu" sa hon. Visst låter det hemskt, men det är sant! Jag börjar få ordning på min lilla häst!

Att få bekräftat av henne att jag arbetar honom på helt rätt sätt. Att hon ser stor skillnad på min ridning och hans form. Det gjorde min dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar