tisdag 15 februari 2011

Not a sin to live

Min häst har en förkärlek till att rulla sig. Helst där det finns mest bajs så att han blir kladdig på halsen, benen och rumpan. Jag är riktigt glad över att han inte är skimmel, inte ett enda tecken har han någonstans! Helt i min smak, smutsen syns knappt alls! 

Min teori är att han tycker om att bli ryktad. Så han rullar sig i det värsta han kan hitta så att jag får borsta honom i timmar innan han blir ren och fin. Inte för att jag har någonting emot det egentligen. men känslan att komma till sin älskade häst och se all denna päls, full med klet mixat med päls och torv... SUCK...! Ryktar länge gör jag ju i vilket fall som helst. Men visst, tycker han att det är mysigt så kan jag stå ut med det. Det kommer dock att bli mycket roligare till sommaren när han går utan täcke! Min lilla tönt!

Dressyrpasset idag gick förresten mycket bra! Tränade mycket på vad Kerstin tyckte att jag skulle träna på. Framdelsvändningar, skänkelvikningar, flytta bakdelen, engagera bakbenen hela tiden. Växla mellan att ställa, böja och rakrikta honom. Till slut bär han upp sig själv! Visst låter det som enkla grunder. Och ja, det är det. Men för att kunna utvecklas vidare måste man ha FULL koll på grunderna, och det är dessa jag finslipar. Voila, det funkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar