torsdag 24 februari 2011

Veckans tävlingar

Kort inlägg om de senaste tävlingarna jag varit på! Har varit lite dålig på att uppdatera... Iallafall:

Söndag 20/2
Lokal dressyrtävling i Osby! Jag red en väldigt spänd Cordiere i båda klasserna! Han var helt övertygad om att domaren och dressyrstaketen bits! Men poängmässigt blev det mycket bra iallafall! Dock inga placeringar. I LC:1 fick vi 62% och i LB:1 fick vi 61% !

Onsdag 23/2
Klubbdressyr i Olofström. Vi vann LB:1 på 64% och kom två i LB:2 också där med 64%. Första placeringarna någonsin tillsammans på en dressyrbana! Mycket stolt ryttarinna!

Torsdag 24/2
Klubbhoppning i Olofström. Red 1,00m på ett riv i omhoppningen. Stort plus i kanten för ett mycket bra flyt igenom hela banan för en gångs skull! Sedan red vi också 1,10m med två rid i grundomgången. Bra flyt, pigg häst!

Nu ska jag bege mig till sängen. Imorgon kommer Madde och plockar upp mig klockan 07.45 sedan bär det av till Alvesta där vi ska ta tåget till Göteborg! I helgen är det hästar som gäller för hela slanten!

Göteborg, here we come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar